03 February 2010

Lawak di suatu petang....

Di suatu petang tatkala si emak terkocoh-kocoh nak menjemput si anak terchenta, tiba-tiba anak si babysitter yang berusia 5 thn dan masih agak pelat  mencelah:
Anak BS : Cik Nor, Cik Nor Umar dalam kotak....

Me : Hah? umar dalam kotak?
(sedangkan masa tu Umar dah selamat didalam dakapan mak dia nih..:) )

Anak BS : tu tu Umar dalam kotak....
(sambil menunjuk2 ke arah Umar yg masih kejap kejung bergantungan kat leher mak dia nih)

Me : .....sambil ngeleng2 kepala tanda tak berapa nak paham dan mintak BS utk terangkan ape yg berlaku...

BS : ...oh ! tak...dia ckp Umar al Khattab...tp sebab pelat jadi la 'Umar dalam kotak' :P

ade ke patut? :))
rupanye anak BS ni kat tadika dia ustazah dok cerita pasal Umar al Khattab..
so balik rumah panggil la my 2nd son Umar dlm kotak .....
walhal nama penuh Muhammad Umar Zafran :P
sekian cerita pada pukul 4. 44 ptg :D

 
My handsome boy Umar dalam kotak Zafran :)) :))

5 comments:

LiAnA said...

wakakaka.. asal ada bunyik je yer

azura said...

hahahahahaa mmg kelakar!

mariaariffbaby said...

budak2 kan..
so cerdik..leh kaitkan apa yang dia belajar kat tadika ngan persekitaran dia!

~: UmmiNor:~ said...

Liana -------> tu la asal ade bunyi je, jalan!
Zura---->akak masa tu ketawa mcm nk pecah perut! kotak pun kotak la...
Maria ------>budak2 nowadays kan, semua bijak2

honeylanz said...

ehehe..mmg pelat ;)